torsdag 6 oktober 2011

Pinocchio..

Välkommen till Disneys 2:a animerade film!
SW
Pnocchio
"Pinocchio hade premiär den 07 Februari 1940"
Night Ladys Star
"Den Handlar Om"
Den snälle dockmakaren Gepetto önskar sig av hela sitt hjärta en egen lite son..
En natt när Gepetto sover kommer den blå féen och väcker..
hans älskade trädocka Pinocchio till liv..
Night Ladys Star
Tillsammans med Benjamin Syrsa reser sedan Pinocchio på en fantastisk resa..
där han får lära sig att vara modig, ärlig och lojal så att han en dag..
ska kunna bli en riktig pojke..
Night Ladys Star
"Priser och Nomineringar"
1 Oscar för bästa sång "When You Wish Upon A Star"
1 Oscar för bästa originalmusik
Night Ladys Star
"KARAKTÄRERNA I FILMEN ÄR"
Pinocchio... Gepetto... Den Blå Fen... Figaro... Cleo... Foulfellow...
Stromboli... Gideon...Alexander... Benjamin Syrsa... Lampwick...
Welcome Back To Pinocchio
sw

13 kommentarer:

Night Lady sa...

Hej Snow White..Pinocchio är en jättefin film ha en trevlig helg Kram Night Lady

JamieSilver sa...

God morgon Snow White ☻ ♥
Här nu regnar och varit i natt blev stor åskar!!
Plötslig min man sade mig att data blev slocknar samt hela lampor..
Nu är ok idag!!
Jaa vilken Pinocchio underbart vad jag gillar honom!!
Ja välkommen till "Rapunzel Pascal" hos min sida vid höger flik "Walt Disney Friends" men jag är inte nog klart med bakgrund och jag håller ordna breddar och höjd!! Tar tid..
Stor kram till dig min vän Snow White // Bacio ♥

Rapunzel Pascal sa...

Ohh hej på dig Snow White!! ♥
Hoppas du har en fin dag lördagen!!
Stor kram ny kom ☻ ♥ ☻
(Pss jag ser för stort bild hos rubrik header) och ska ändra senare Kramm till dig hihii!!

Moonlight sa...

Hello Snowwhite..
Roligt att kunna hälso på dig igen, jätte vackert sida det blev,och Pinochio filmen tycker jag om..
Ha en fin helg..
Kram Moonlight

Snow White The Survival sa...

Tack för titten Night Lady mitt andra jag :-)

Snow White The Survival sa...

Jamie..
Hoppas ni har bättre väder idag och roligt att rapunzel får en egen sida kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Rapunzel..
Ja din sida blir bra roligt med en egen vän på blogspot kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Tack för titten Moonlight roligt att du hälsade på mig..Ha en härlig lördagskväll kram Snow White

Rayas Blogg sa...

Pinocchio är en av mina favoriter..
Det är inte så lätt att vara en liten pojke som är av trä! Gillar mycket hans "far" Gepetto också.
Och så önskar jag din Snövit en fin helg!
Kram/Raya

Night Lady sa...

Tack Snow White för dina kramar skickar en tillbax..Kram Night Lady

Snow White The Survival sa...

Hej raya..
ja numera är Pinocchio en riktig pojke men han gillar när man tittar på hans film..Kram på dig Snow White

Snow White The Survival sa...

Kram till dig med Min vän Night lady

Mselle sa...

Hej Snövit,
Historia Disney är ett stort föremål att läsa på, jag växte upp med Disney och jag tror att jag sade till er Snow White har alltid varit min favorit. Hon så söta och vänlig mot varelser i skogen, som mig;)
Häpnadsväckande hur han förde en liten djurpark i studion så animatörer kunde studera dem för ritningar. Vad en fantastisk man Mr. Walt Disney var!!!
Ha en bra dag xx