onsdag 2 november 2011

Fantasia..

Välkommen till Disneys 3:e animerade film!
sw
Fantasia
"Fantasia hade premiär den 12 November 1940"
Night Ladys Star
"Den Handlar Om"
Inget har tidigare skådats som Fantasia. Det är omöjligt att beskriva den. Du måste se den"
NLRecensionen från Esquire är daterad 1940 då fantasia hade premiär,
men den skulle lika gärna kunna vara från idag. Fantasia är ett tidlöst mästerverk,
där klassisk musik möter tecknad film och resulterar i en vacker, suggestive och
unik upplevelse för alla sinnen. Här får du möta dansande svampar och förtrollande älvor,
Musse Pigg som trollkarlens lärling, marscherande kvastar, mörka demoner
och alla andra oförglömliga episoder. Allt till tonerna av
The Philadelphia Orchestra, under ledning av Leopold
Night Ladys Star
"Priser och Nomineringar"
Walt Disney och William E. Garity och J.N.A. Hawkins har vunnit Academy Award's Hederspris
för att utvecklat ljudet för filmindustrin genom produktionen av Fantasia.
Leopold Stokowski har vunnit Academy Award's Hederspris.
Night Ladys Star
"KARAKTÄRERNA I FILMEN ÄR"
NLMusse Pigg..Walt Disney (Röst).. Deems Taylor (Röst)..
Leopold Stokowsi (Dirigent)
Night Ladys Star
Welcome Back To Fantasia
sw

18 kommentarer:

Cumulus sa...

Tack för det, min Halloween var lugn.
Några barn kom och ringde på...otroligt fint utstyrda, med jättefina kläder.
Så synd att dom används en gång i året bara.

Allt gott.
Kram.

Night Lady sa...

Fantasia är nog en av dom få Disneyfilmer jag inte sett ännu..Måste genast göra något åt det..Kram NL

Snow White The Survival sa...

Cumulus...
Ja visst är det synd att kläderna bara används en gång om året men samtidigt blir det desto roligare när man vbäl får se dom..
Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Lycka till Night Lady visst är filmen fantasia värd att se..Kram Snow White

Queenvickans sa...

Underbart att Walt Disney fanns för det var inte mycket vi som var barn på -50 och -60 talet hade till underhållning. Det var en glädjedag då Kalle Anka fanns på köksbordet som föräldrarna prenumererat. Jag har varot på blogspot sedan 2007 och tycker det har ändå blivit lite mera fart, har för mig att medlemsrutan fanns inte i början. Om du är med i FB och Twitter, då länkar du hit?
Jag är med i några PSP grupper (Yahoo) och där är det en medlem som använder endast Disneyfigurer i sina brevmallar. Jag kanske skall ge henne din länk hit?
Kram
Jatta

Moonlight sa...

Hej Snowwhite..
Vilken snygg blogg, det är alltid så underbara färger hos dig...
Disney är ju speciell, man blir glad...
Ha en fin Helg..
Kram Moonlight

Doris sa...

Hi Snow White, Have a great weekend dear. hugs

Snow White The Survival sa...

Queenvickan..
Ja visst är min disneyvärld mysig..
Och dom som är barn idag har så otroligt mycket av allt att dom inte vet hur bra dom har det..

Jag har en twittersida..På snövits och night ladys sidor står det jhögst upp my other sites där står night ladys blogspot snow whites blogspot nickis wordpress och night ladys twitter..

från twitter har jag bara länkar till night ladys blogspt och wordpress..

har aldrig haft blogspot förrut men den liknar space men jag tycker windows live spaces var bättre än blogspot fanns mer finesser där och hade ett snyggare upplägg med mera..

Ja du får gärna ge mina länkar till andra alla fyra..Ha en fin helg kram Snow White /Night Lady /Nicki

Snow White The Survival sa...

Hej Moonlight..
Vad roligt att du gillar min sida..
Jag saknar din Aurora/Törnrosa..Hoppas du ger henne en sida igen jag känner mig ensam här på blogspot..
Ha en fin helg Stor kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hi Doris..Nice to see you :-) Have a nice weekend and welcome back..Hugs Snow White

Anonym sa...

Hej Snowwhite..
Titta in till dig, och ser hur fint du har det, man blir lite avund.. vi få se hur framtiden utveckla sig, kanske ???
Hälsa Dvärgarna, jag saknar dom...
Ha en fin helg..
Kram Aurora

Rapunzel Pascal sa...

Hi SnowWhite!! Jag testar en animerade här från en annan länk!! Om du ser text eller animerade vilken söta.. det var jättefin hos länk ja du kan se efter kalender med klocka hos mig Rapunzel den där helt gratis och det är spanska.. passar perfekt.. gullig liten ikonen!! Kram till dig och ha en fin söndag!! Baci // Rapunzel :D ♥
http://www.gifss.com/disney/blancanieves/blancanieves-03.gif
Hoppas om det funkar du kan markerade och lägg till nytt fönster hoppas jag hihi!! Ses!!!

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora..
Jag är så glad att du har en sida nu..För nu är vi åtminstonde 3 st här på blogspot..Mulan är ju på Webs..Framtiden får väl visa om fler vänner dyker upp..Ha det så gott Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Rapunzel..Tack för den fina lilla bilden..Den tyckte jag om..
Ska titta på din kalender fast jag har redan en..Kram Snow White

Rapunzel Pascal sa...

Ohhh Ok ok SnowWhite!!
Bra du har sett söta bild!!
Va redan du med snöfall, men ser du upptäckte segt mot din videoclip och din vattenbilder syns segt darför den snofall verka lite tungt script, men verka vacker tyckte jag men synd bara den!!
Ja men du kan bara skriva gissar vem är dem vore kul om du skriver rätt eller fel hihihii!! Jag ska försöka att skickar dig fina bilder typ url texter till dig enkelt och det blivit besviken på slide usch!! Jag vet inte vilka som hittar lika som slide, tyvärrr!!
Ja bra du ser!! Ok Stor krraammm till digg, ja just precis vi bara 3 princessessa blogspot, vill mera nån fattas söta Jasmine, Mulan, Ariel vem som har blogspot. gullig att vara hylla med flera!!
Tack!! Kram kram din lilla busigt Rapunzel ♥

Aurora sa...

Hello Snowwhite..
Jag tyckte att det är roligt att göra dig sällskap igen, vi har ju ändå en del gemensamt.. hälsa dvärgarna...
ha en härlig helg...
Kram Aurora

Snow White The Survival sa...

Hej på dig Rapunzel...
Ja nu har jag snö men det går inte sakta hos mig så den får stanna lite det är ju snart advent..

Ja så tråkigt med slide jag tycker att vanlig gästbok är tråkig..
Vo får se om någon av oss kan hitta en ny..Ha en härlig dag rapunzel kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora ja visst är det kul att göra varandra sällskap igen..Dvärgarna mår bra jag har just pussat alla 7 dom har gått till gruvan för ayy jobba nu..Kram Snow White