torsdag 17 november 2011

Livets Hemlighet..

Snow White
sw
"Tro Dröm Våga"
Night Ladys Star
En åttaårig pojke närmade sig en äldre man
som stod framför en önskekälla tittade upp i dennes ögon och frågade..
Jag har förstått att du är en mycket klok människa.Jag skulle vilja veta livets hemlighet..
Den äldre mannen tittade ned på pojken och svarade..Jag har tänkt en hel del
under mitt liv och hemligheten kan sammanfattas med fyra ord..
Night Ladys Star
"Det första är tänk"
Tänk på de värderingar som styr ditt liv..
Night Ladys Star
"Det andra är tro"
Tro på dig själv grundat på dina tankar om de värderingar 
som kommer att styra ditt liv.,
Night Ladys Star
"Det tredje är drömma"
Dröm om de saker som kan hända, grundat på din tro på dig själv
och de värderingar som kommer att styra ditt liv..
Night Ladys Star
"Det sista är våga"
Våga förverkliga dina drömmar grundade på din tro på dig själv
 och dina värderingar..
Night Ladys Star
Och med dom orden sa.. Walter E. Disney till den lille pojken..
”Tänk Tro Dröm och Våga”
Night Ladys Star
Snow White


14 kommentarer:

Night Lady sa...

Hello Snow White can you give me a SNOW WHITE WINTER!
:-) Hugs kisses Night Lady

Rapunzel Pascal sa...

Oh hej hej Snow White!! Jag kanske tillbaka ikväll eller imorgon!! Jag har mycket stressar vi snart åka!! hihihi! Ja kul du skrev!! Tack nu vet jag!!
Ohh jaa jag har skrivit till Mulan hennes hemsida och hade skrivit till hennes gastbok olzzon!! Vilken hon var söt Mulan!! Ok ha en fin till dig och krya dig min vän!! Stor kramm!! Hoppas du kunde se hennes Mulan som jag skrivit nyligen..//
☻ din busiga Rapunzel ☻
Pss ja jag vet den snofall men markte jag den video blev lite segt.. och jag tar en annan dag snart till forsta advent!! var inte oroligt hihihi!! Visst du bestämmer själv.. hihii!! Kram igen bara jag bla bla.. fniss!!!

Cumulus sa...

Din blogg fick mig att stanna upp en stund och läsa bloggen flera ggr.
En mycket klok man!

Ha en underbar kväll.
Kram.

Doris sa...

hi snow white, have a lovely day dear... hugs

Aurora sa...

Hej Snowwhite...
Nu blir det helg, och Dvärgarna är väl ledigt, och du har dom för dig själv och ni har roligt tillsammans..Önskar jag kunde vara med er.
Varma Kramar till Er..Aurora

18 november 2011 11:11

Anonym sa...

Hej Snövit.
Han verkar vara en klok farbror Walter E Disney.
Nu önskar jag dig och dvärgarna en trevlig helg.
Kram Ariel/Maya.

Rayas Blogg sa...

Kloka ord att hålla i minnet men tydligt och klart för det vakna sinnet..
Bra blogg igen!
Ha en fin vecka.. Kram/Raya

Snow White The Survival sa...

Night Lady..
Ja jhag vill också ha en vit vinter ska se vad jag kan gör kram :-)

Snow White The Survival sa...

Hej Rapunzel..
Hoppas du har det bra har inte hört från dig på länge..
Vi har 10 grader varmt ute blåsigt och regningt ingen vidare vinter alls hoppa det snart blir snö hos oss..Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Cumulus..
Roligt att du gillade min blogg och Walt Disney ja han var en mycket klok man..Han är på sätt och vis min pappa..Nu önskar jag dig en härlig vecka kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Doris..
I get so happy when you see me .. Hope all is well with you and welcome back to my site ..
Take care..
Hugs & Kisses Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora..
Ja helgen gick mycket fort som vanligt..fast inte mycket till julväder nu inte..Hoppas det snart vänder..Ha en fin dag min vän kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Raya..
Kul att du tittade in..
Önskar dig en fin vecka också..
Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Maya..
Ja walt disney var en mycket fin man..Och ja vår helg var bra hoppas att din var detsamma..Kram Snow White