fredag 2 mars 2012

Bambi..

Välkommen till Disneys 5:e animerade film!
sw
Bambi
"Bambi hade premiär den 09 Augusti 1942
Night Ladys Star
"Den Handlar Om"
Bambi är den varma berättelsen om en ung hjortkalv,
och hur han upptäcker livet i den stora skogen. Här möter han många vänner.
Den kloka Ugglan, den framfusiga kaninen Stampe och den blyga skunken Blomma.
Men i skogen lurar också många faror som endast Bambis far,
Skogens Furste, han kan rädda honom ifrån.
SW Sångerna, djuren och den sagolikt skildrade naturen
har gjort filmen om Bambi till en av Walt Disneys personliga favoriter.
Night Ladys Star
"Priser och Nomineringar 1943"
Frank Churchill och Larry Morey blev nominerade till Academy Award's Oscar
för bästa sång (Love Is A Song).
Frank Churchill och Edward H. Plumb blev nominerade till Academy Award's Oscar
för bästa originalmusik.
C.O. Slyfield blev nominerade till Academy Award's Oscar för bästa ljud.
1948 Walt Disney har vunnit en Golden Globe Specialpris.
Night Ladys Star
"KARAKTÄRERNA I FILMEN ÄR"
SWBambi..Thumper (Stampe) .. Flower (Blomma).. Ugglan..
Faline (Feline)..Bambis mor..Skogens furste..Stampes mor..
sw
Bambi
Thank's For Visiting Bambi
SW

20 kommentarer:

Jatta sa...

Hej
Det var lika mycket tal om Yahoo för ett år sedan hur de samlar uppgifter.
Jag har email konto där eftersom jag är med i några grafik grupper samt att man kan ta en massa gratislektioner hos yahoo groups.
Här är det varmt och soligt.
En skön helg
Jatta

Giancarlo sa...

felice week end a Te...ciao

Cumulus sa...

Godmorgon Snow White!

Jag har haft en liten sjukling hela veckan och det är delvis därför jag varit osynlig. Nu hoppas jag bara att basillusken inte hoppade på mig.

Det är härliga dagar med vårkänningar och längtan efter att få så blomfrön.
Men än är den inte här och jag misstänker att vintern kommer att bli lång.

Ha en riktig njutarhelg.
Kram.

Jane storm sa...

hello snow white.
wish you a great evening.
nice to see you again ♥
hugs and smiles
Jane

Mselle sa...

Jag är så ledsen om man gått i ett par dagar:(
Jag råkar bort min blogg och kunde inte komma åt den.
Säkerhetskopiera slutligen. Ville inte förlora du eller Night Lady
Fred och leenden,
MS L

Night Lady sa...

Banbi är en favoritfilm..Eller rättare sagt alla disneyfilmer är mina favoriter..Men nummer 1 är ju Snow White..Ha en fin dag gott folk..

Moonlight sa...

Hej Snowwhite..
Hoppas att du och dvärgarna hade en fin helg, solen bidrog till att vara ute och roar sig..
Ha en fin vecka..Kram Moonlight

5 mars 2012 14:03

Aurora sa...

Hej Snowwhite..
det ta ett tag när rosornar knoppar,men jag gjör mitt bästa att dom kommer att blommor i all sin prakt...
Ja, man måste fortfarande klä sig varmt i kylan, fast solen värmer...
Ha en fin vecka....Kram Aurora

Luluasol - Luz, Paz e Amor sa...

Thanks Nicki...
mega kiss and happy week for you sweet

Mselle sa...

Åh är denna film sådana en klassiker, svårt att tro det var vägen tillbaka i 1942 den hade premiär WOW!!!
Trevligt inlägg hyllning till BAMBI, jag skulle vilja se den igen;)

Snow White The Survival sa...

Hej Jatta..
Ja jag tycker att det blir alltid en massa kommentarer om än den ena och än den andra och just nu är det google..Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket för vill man vara privat och inte bli synad undersökt eller registrerad någonstans då ska man inte ha internat dator eller mobil alls..

Men det verkaqr ju tråkigt eller hur..Så här rullar det faktiskt på...Kram Snow White

ps..Jag har facebbok och jag gillar deras nya koncept med snygg bakgrundsbild tidslinje och en massa annat som jag tycker är kul..

Gillar också att man kan ha hur mycket foton som helst jag har laddat upp runt 400 foton nu och jag har ibokat att bara dom jag är vän med ser dom presis som på space..

Google plus är trist fick kika på en som har en..Alla jag känner är på FB..Ha det gott kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hello Giancarlo ... I'm glad you see me and as much fun is it to you my friend .. Wish you a nice day and welcome back Hug Snow White

Snow White The Survival sa...

Hejsan Cumulus...
Hoppas din lilla sjukling är frisk nu..

Ja visst får man vårkänslor just nu vi har haft snart en vecka med stålande sol..

Skulle väl bli ett återfall med snö imorgon torsdag men sen ska det bli sol igen..Önskar dig en härlig vecka kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Jane..
Väldigt roligt att du hälsar på mig igen presis som på space..

Om space skulle komma tillbaka imorgon så skulle jag omedelbart flytta dit..Men just nu nöjer jag mig med blogspot och då blir den extra rolig när alla gamla vänner hittar dit..

Önskar dig en härlig vecka kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Mselle roligt att du kommit tillbaka..Blogspot sa till oss att du kastat din sida..
Hoppas det går bra nu kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Night Lady Ha visst är min film nummer ett..Ha en fin dag kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Moonlight...
Ja visst hade vi det bra dvärgarna och jag..Nu ska vi städa lite i trädgården eftersom våren är på väg dvärgarna är inte så bra på det kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hejsan Aurora..
ja du har säkert full upp med dina blommor nu..Jagt hinner inte med några blommor jag har ju 7 karlar att ta hand om..Städa och laga mat från morgon till kväll men det är bara roligt..Ha en fin dag min vän..Kram Nicki

Snow White The Survival sa...

Hello Luluasol..
What fun it is when you see me here in the dwarfs' cottage .. Hope you visit often .. A big hug up Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Mselle..
Vad roligt att du gillar min vän Banbi..Om du tittar på mina kategorier disney Movies så ser du att jag nu har presenterat 5 filmer jag ska presentera alla en i taget tills dom tar slut..Min film Snow White kom först disneys första animerade film den kom 1937..
Ha en fin dag Msele kram Snow White