måndag 19 november 2012

In The Woods..

Snow White
 
“November Month”
Night Ladys Star
"The body is like a November birch facing the full moon
And reaching into the cold heavens.
In these trees there is no ambition, no sodden body, no leaves,
Nothing but bare trunks climbing like cold fire!
Night Ladys Star
My last walk in the trees has come. At dawn
I must return to the trapped fields,
To the obedient earth.
The trees shall be reaching all the winter.
Night Ladys Star
It is a joy to walk in the bare woods.
The moonlight is not broken by the heavy leaves.
The leaves are down, and touching the soaked earth,
Giving off the odors that partridges love."
Night Ladys Star
Snow White
Sw



8 kommentarer:

Moonlight sa...

Hej Snowwhite..
Önskar dig en fin vecka, lagom kallt att vara ute, och njuta av november, snart få vi pynta till advent.. Härlig Tid..
Ha det bra.. Kram Moonlight

Night Lady sa...

Hej Snow White..
Hoppas du haft en riktigt skön vandring i din fina skog..Bäst att passa på innan den riktiga vintern kommer..Hälsa alla dina vänner och ha ett härligt slut på veckan..
Kram Night lady..

Snow White The Survival sa...

Hej Moonlight..
Ja jag njuter verkligen av det milda vädret för då kan jag vara ute mycket i skogen med alla mina vänner..Men snart ska jag städa i Dvärgarnas stuga och pynta för julen det ska bli så trevligt..Ha det bra så hörs vi snart kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Night Lady..
Ja jag har det så fint och mysigt med alla mina vänner i skogen just nu..Tids nog kommer den kalla vintern så då får man ha det mysigt inomhus istället..Ha en fin vecka kram Snow White

Aurora sa...

Hej Snowwhite..
Härlig att du kan vara ute i skogen i det milda väder, tids nog kommer kylan ,hoppas ochså för sno, det blir stämninmgsfull till jul...
Ha det så bra min vän..
stor kram Aurora

rayasblogg sa...

Hej! Vad glad jag blev när jag såg att du öppnat igen!!!!
Och det är faktiskt bara en månad till jul nu..
Härliga tider!
Kramar/Raya

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora..Ja nu är vintern här på riktigt..Nu kan vi verkligen njuta av pynt och alla förberedelser..Ha en fin advent kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Raya..
Vad trevligt att du hittade in till mig igen..Nu önskar jag dig en fin första advent och välkommen tillbaka..Kram Snow white