fredag 23 januari 2015

Little January..

Christmas photo 21Lykta01_zpsf38db986.jpg
"Little January”
Tapped at my door today..
And said Put on your winter wraps
And come outdoors to play..
Night Ladys Star
“Little January”
Is always full of fun..
Until the set of sun..
 photo 76b88941-ec7e-4242-b990-ba0ed91298bb_zpsb4d6e089.png
"Little January"
Will stay a month with me..
And we will have such jolly times..
Just come along and see..
Night Ladys Star
January is here, with eyes that keenly glow..
A frost-mailed warrior ..
striding a shadowy steed of snow..
Night Ladys Star
It snowed and snowed, the whole world over..
Snow swept the world from end to end..
A candle burned on the table..
A candle burned..
Night Ladys Star
Snow White
 
Christmas photo ba1b3ce4_zpse94a4f2d.png

18 kommentarer:

gageier sa...

Ein schönes Wochenende mit ganz vielen lieben Grüßen in Freundschaft wünsche ich dir Klaus

inger-sofia sa...

God morgon En fin "ramsa"att ta till sig Den skall jag översätta till NÄR min barnbarn dyker upp.Skulle finnas en för varje månad som var laddad med positiv energi.. att möta upp varje månad med
Har du det..annars får jag väl skapa en egen månadsaffirmation Ett bra sätt att möta ...särskilt den mörka och kalla tiden på..med positiva tankar Kram

mathilde1305 sa...

Don’t search outside, but look within. The Seven Dwarves are living proof that all of us can win… Hugs Mathilde

Moonlight sa...

Hi Snowwwhite..
Om vi i vårt vardagsliv kan le,
om vi kan vara lugna och glada,
så har inte bara vi själva utan
alla glädje av det.
Ha en fint fortsatt vecka..
Kram Moonlight

nicki007 sa...

Önskar världens finaste snow white en härlig helg Lots of hugs XXX

Night Lady sa...

En fin helg önskar jag Snow White och de sju dvärgarna..

Aurora The Lovely sa...

Never say never and never say forever.. Love Aurora

Winnie The Pooh sa...

"February is merely as long as is needed to pass the time until March."
Winnie The Pooh

Snow White The Survival sa...

Hi Klaus ..
Hope you had a nice weekend and hope you get a nice continuation of February ..
Have a nice evening .. Hug Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Inger..
Roligt att du vill använda eller visa något för dina barn barn.. Önskar dig nu en fin februari och ha en fin kväll-..
Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Mathilde..
Yack för titten hos mig och hoppas att du haft en fin kväll..Önskar dig nu en fin vecka massor av kramar Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Moonlight..
Ja så rätt du har i det du säger..
Är glad att jag låst min sida för kommentarer idag hade jag en obehaglig kommentar som väntade på godkännande.. så den slängde jag direkt istället för att godkänna.. Ja en fin vecka nu kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Tack Nickis WP...

Snow White The Survival sa...

Tack Night Ladys WP!!!

Snow White The Survival sa...

Bra sagt Aurora..
Ha en fin början på Februari och ha en fin vecka kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Ja det har du så rätt i Winnie fniss men varje månad har trots allt sin egen tjusning och denna månaden har ju VALENTINE.. Det ser jag fram emot då kommer min prins med en liten present .. Ha en fin vecka min vän och tack för titten kram Snow White

gageier sa...

Hallo liebe Nicki einen schönen Start in die neue Woche wünsche ich dir mit ganz vielen lieben Grüßen Klaus

Snow White The Survival sa...

Thank you Klaus.. have a grate week and take care.. Hugs XXX Snow White