måndag 7 december 2015

Vår älskade pepparkaka..

Christmas photo Snow White 31_zpskvoj7zfm.jpg
“Pepparkakor”
Night Ladys Star
Vi komma, vi komma från Pepparkakeland..
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand..
Så bruna, så bruna vi äro alla tre..
korinter till ögon och hattarna på sne..
Night Ladys Star
Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland..
till julen, till julen vi komma hand i hand..
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis..
de ville inte resa från vår pepparkakegris..
Night Ladys Star
Musik: Alice Tegnér
Text: Astrid Gullstrand
Snow White
Christmas photo ch04_zps2r990c32.gif

6 kommentarer:

Aurora The Lovely sa...

Hej Snow White
jag ska absolut komma över till dig jag bara älskar pepparkakor och jag älskar Dvärgarna också.. Ses sen tar med mig kaffe och lite lucebullar Kram Aurora

Gracita sa...

Olá Branca de Neve
Biscoitinhos de gengibre deliciosos!
Uma gostosura a mais para a ceia do natal
A imagem é maravilhosa
Um beijo

Moonlight sa...

Hej Snow White..
Jag kan känner doften av Pepparkakorsbak
i skogen, Du har väl fullt upp,
och när dvärgrna kommer hem från arbete,
ha det mysig på kvällen, med Glögg och
nygräddade Pepprkakor....
Ha en fin Helg Kram Moonlight

Snow White The Survival sa...

Låter fint Aurora..
Jag har massor av pepparkakor så skynda dig på
men tills dess ha en fin kväll kram Snow White

Snow White The Survival sa...

Hej Gracita..
jag har massor av pepparkakor så jag kan bjuda dig på några..
ha en härlig kväll och tack för titten..
Kram Snow White

Snow White The Survival sa...

ja Moonlight
nu har vi ätit pepparkakor så att vi nästan spricker..
Nu tar vi det lugnt ett tag för lagom är bäst..
Ha en fin kväll och kom snart tillbaka kram Sbow White